czwartek, 23 lutego 2017

Bezkres magii (audiobook CD) Sanderson Brandon


/BIBLIOTEKA AKUSTYCZNA/

Brandon Sanderson, to jeden z najlepszych pisarzy, piszących fantastyczne powieści, osadzone w przez niego wymyślonych światach. Nie zdarzyło się jeszcze, abym obok jego dzieła przeszedł obojętnie. Każda mi się podoba i zawsze wystawiam wysokie oceny. Bowiem to nie tylko przepięknie skonstruowane światy, ale i bohaterowie, którzy pozostają długo w pamięci. Mając więc to na uwadze, z niecierpliwością czekam na każde nowe wydawnictwo z pod jego pióra.

Tym razem los postawił na zbiór opowiadań"Bezkres magii". Książka ta zawiera kilkanaście opowiadań i większość rzuca nowe światło na powieści już wydane, albo na takie których premiera jest dopiero zapowiedziana. Mamy tu więc znaczący spojler cyklu"Z mgły zrodzony", "Dusza cesarza", które to opowiadanie zostało również wydane osobno, a także "Nadzieja Elantris", nawiązanie do powieści, której jeszcze nie czytałem.

Okładka krzyczy-Uwaga spojlery! I rzeczywiście, jeśli ktoś chce zaznajomić się z twórczością tego autora, ten zbiór powinien czytać na końcu. W sumie niektóre z tych opowiadań rzucają nowe światło na wydarzenia przedstawione np w powieściach z cyklu"Archiwum Burzowego Świata", inne natomiast wyjawiają tajemnice, które wyjaśniają wiele, ale dopiero wtedy, gdy znamy ich kontekst. Taki misz-masz. Autor każdy z tych utworów opatrzył własnym komentarzem, informując jak doszło do napisania tego, czy innego opowiadania.


Podsumowując, lektura obowiązkowa dla fanów Sandersona. Ja jestem zachwycony, ale mam tak z każdym jego dziełem. Z tego miejsca polecam. Książka w wersji audiobooku, czytają Janusz Zadura, Anna Szawiel i Andrzej Hausner.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Avengers. Wejście feniksa. Tom 8 Jason Aaron Dale Keown

 I znowu Aaron pokazał, że nie ma pomysłów, że nie potrafi i że wciąż się  powtarza. Wziął fabułę, która była już tyle razy, że aż nie chce...