wtorek, 16 stycznia 2018

Kobieta w oknie A.J. Finn



/W. A. B. /

Sensacje wydawnicze, które przed premierą wykupują wydawnictwa na całym świecie, sprawiają że mam wysypkę uczuleniową i trzymam się od takich dzieł z daleka. Z racji tego, że takie powieści zazwyczaj nic sobą nie przedstawiają, a że reklama dźwignią handlu jest od zawsze, trzeba jakoś zareklamować coś aby to sprzedać naiwnym czytelnikom. Wielokrotnie dałem się nabrać na szumnie zapowiedzi na okładce i zawsze sobie obiecuję, że to już ostatni raz, ale po jakimś czasie staje się to co się stać musi-sensacyjny debiut znowu puka do moich drzwi.

Tym razem pod postacią książki"Kobieta w oknie".
Anna Fox, po pewnym niebezpiecznym wypadku tkwi sama w wielkim domu, pozbawiona zdrowia i szczęścia. Jej jedyną rozrywką jest internet i telewizja. Lubi także śledzić sąsiadów przy pomocy aparatu fotograficznego. Pewnego razu poznaje sympatyczną rodzinę mieszkającą po przeciwnej stronie ulicy. Po jakimś czasie siedząc jak zwykle z aparatem w ręku zauważa jak ktoś morduje poznaną wcześniej sąsiadkę. Nikt jej jednak nie wierzy, tym bardziej kiedy po interwencji policji, rzekomo zamordowana kobieta zgłasza się na posterunek. Problem w tym że nie jest to osoba którą Anna poznała wcześniej. Kto ma rację. Czy Annie coś się przewidziało, czy mamy tu do czynienia z intrygą, która ma głębsze podteksty? I dlaczego rodzina Anny nie mieszka z nią? Przekonajcie się sami.

Całkiem interesująca powieść, którą przeczytałem z pewną dozą zaciekawienia. Przypomina klasyczny już film"Okno na podwórze", tym razem z rolą kobiecą. Całkiem niedawno czytałem "Czasem kłamię" i pewne komponenty przypominające ową powieść można odnaleźć również tutaj. Pomijając te elementy, które coś mi przypomniały, intryga zawarta na kartach tej książki może wciągnąć. Jednak wyjaśnienie sprawy nie sprawiło mi żadnej trudności. Tu nie ma zaskoczenia, pomyślałem nawet-no proszę jednak zgadłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UnOrdinary. Tom 1 Uru-chan

 "Un Ordinary". Powieść graficzna. Taka kolejna próba przeniesienia mangowych schematów na grunt komiksów z innych krajów. Francuz...