czwartek, 12 maja 2016

Tajemnica Nostradamusa Judith Merkle Riley


/KSIĄŻNICA/

Autorka tej powieści, nie jest mi bynajmniej nie znana.Jakiś czas temu przeczytałem jej inną powieść"Czara Wyroczni", która nie pozostawiła mnie obojętnym.Z tym większą chęcią sięgnąłem po kolejny pomysł, którym postanowiła się podzielić z innymi.

"Tajemnica Nostradamusa", to jedna z najciekawszych powieści jakie przeczytałem ostatnimi czasy.A cała fabuła skupia się na królowej, które ostentacyjnie ignorowana przez męża i szykanowana przez jego kochankę, zwraca się o pomoc do samego Nostradamusa, którego sława sięga niemalże na całą ówczesną Europę.Za wszelką cenę, nasza monarchini pragnie pozbyć się znienawidzonej rywalki i uważa, że słynny mag i astronom, będzie osobą, dzięki której problem się rozwiąże pięknie i gładko.Ale jak to zwykle bywa, nic nie jest takie proste jak wygląda na obrazku.Co z tego wyniknie, przekonajcie się sami.

Autorka w swojej książce postawiła na sprawdzony zarys historyczny, wprowadzając do niego elementy tajemniczości i pozornie tylko magicznych zdolności astronoma.Całość okrasiła niezłym poczuciem humoru, co sprawiło, że czyta się to dzieło, jak niezłą komedię pomyłek, co dodatkowo sprawia, że lektura jest jeszcze przyjemniejsza.Pozostało mi tylko polecić i oby więcej takich książek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Universum DC według Neila Gaimana

Gaiman i superhero. Wydaje się, że nie po drodze, ale czasem coś tam w główny nurcie zrobi. A to, co zrobił, przynajmniej dla DC, zebrano w ...