piątek, 2 czerwca 2017

Delikatne uderzenie pioruna Dariusz Domagalski


/REBIS/

Z pisarstwem Dariusza Domagalskiego, o ile pamięć mnie nie myli, nie miałem dotąd do czynienia. Jednak sądząc po opisie na okładce, miałem nadzieję na dobrą powieść, która miesza ulubione moje gatunki. Czyli historyczne tło z nutą fantastyki. A więc przystąpiłem do lektury. W paru zdaniach postaram się przedstawić, co też twórca powymyślał.

XV wiek. Krzyżacy i walka z nimi, to temat znany i lubiany przez liczne grono pisarzy.
Tym razem głównym bohater, tego kontekstu, to dzielny burgundzki rycerz, w służbie Władysława Jagiełły. A jest rok 1409 i jak pamiętamy, niedługo dojdzie do słynnej bitwy pod Grunwaldem z siłami zakonu krzyżackiego. Brutalni Krzyżacy i ich"nawracanie" na wiarę chrześcijańską, nie przyniosło nic dobrego.
Nasz rycerz trafia w sam środek tego konfliktu, na dokładkę okazuje się że za wszystkim stoją znacznie potężniejsze siły... 

Słowem podsumowania, jako książka historyczna, ta publikacja zawiera zbyt mało faktów, a jako fantastyka nie spełniła moich oczekiwań. A mówiąc inaczej, Magiczne Drzewo mnie do siebie nie przekonało. Mimo to czyta się całkiem znośnie całą tą opowieść i zapewne sięgnę po kolejny tom. Także polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UnOrdinary. Tom 1 Uru-chan

 "Un Ordinary". Powieść graficzna. Taka kolejna próba przeniesienia mangowych schematów na grunt komiksów z innych krajów. Francuz...