piątek, 28 sierpnia 2015

Wzorzec zbrodni Warren Ellis

/WYDAWNICTWO SINE QUA NON/ Tylko szaleniec może stawić czoła szaleńcowi To miała być zwykła akcja nowojorskiej policji. Kiedy jednak ginie partner Johna Tallowa, a on sam odkrywa niepokojącą kolekcję broni w mieszkaniu 3A w starej kamienicy przy Pearl Street, otwiera się puszka Pandory... Każdy pistolet i każdy karabin jest inny, nie ma dwóch takich samych egzemplarzy. Z każdej broni zabito jedną osobę, a z braku dowodów kolejne sprawy szybko umarzano. Teraz wszystkie zostają momentalnie wznowione, a zadanie ich rozwikłania spada na Tallowa, głównego sprawcę chaosu. Intryga nabiera rozpędu, kiedy okazuje się, że makabryczna kolekcja zdaje się układać w przemyślany wzór…Tyle dowiadujemy się z okładki. Sama książka jest intrygująca. Ciekawie napisana i nawet miałem wrażenie, że gdzieś to kiedyś czytałem. Być może wszystkie kryminały mają taki sam schemat, stąd moje wrażenie. Humorzasty główny bohater ujął mnie od samego początku. Wszystko byłoby dobrze... Tylko to zakończenie!!! Bardzo dziwne i wcale nie odpowiada na wszystkie pytania, które chciałbym zadać. Zawiodłem się trochę, co by nie mówić, finał nie jest powalający. Zaskakuje wiedza naszego bohatera na tematy o których nie powinien mieć pojęcia. Mimo to polecam, coś jest w tej powieści, że chce się ją przeczytać. Dziękuję Wydawnictwu SQN za udostępnienie mi tej pozycji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Avengers. Wejście feniksa. Tom 8 Jason Aaron Dale Keown

 I znowu Aaron pokazał, że nie ma pomysłów, że nie potrafi i że wciąż się  powtarza. Wziął fabułę, która była już tyle razy, że aż nie chce...