poniedziałek, 8 października 2018

Tajemnica namokniętej gąbki Zofia Stanecka, Agnieszka Surma


/EGMONT POLSKA/

Czytam sobie z bakcylem” to nowa seria literacka dla dzieci w wieku szkolnym. Propozycja ta wywodzi się z bestsellerowej serii „Czytam sobie”. Młodzi czytelnicy, którzy przyswajali sobie naukę czytania z serią „Czytam sobie” i już opanowali książki z trzeciego poziomu mogą kontynuować swoją przygodę czytelniczą z „Czytam sobie z bakcylem”. Nowa seria to nowi bohaterowie, wciągające historie i wielka czytelnicza przygoda dla wszystkich, którzy na dobre zarazili się bakcylem czytania.

„Tajemnica namokniętej gąbki”, to jedna z historii w serii. A opowiada ona o dwójce przyjaciół, którzy w swojej szkole są świadkami dziwnych wydarzeń, w których gąbka nasiąknięta szlamem i śmierdząca wodorostami jest najmniej niezwykła. Kto stoi za tymi wydarzeniami i czy uda się wyjaśnić wszystkie zagadki? Przekonajcie się sami.

Seria nowa, jednak sama opowieść została kiedyś już wydana. W innej oprawie graficznej, ale gdzieś mi się kołatało z tyłu głowy, że przecież ta zwariowana historia nie jest mi obca. Samo nawiązanie do baśni o Małej Syrence szczególnie zapadło mi w pamięci.

A sama treść tej książki powinna przypaść do gustu młodym czytelnikom. Jest tu wszystko, co może się spodobać. Sympatyczni bohaterowie, dziwne zagadki, na które nie ma racjonalnego rozwiązania, śmieszne sytuacje i o wiele więcej.
Autorką tej zabawnej publikacji jest Zofia Stanecka, a ilustratorką Agnieszka Surma. Bowiem ilustracje odgrywają tutaj niebagatelną rolę. Polecam nie tylko młodym czytelnikom, ja też miałem frajdę z lektury, a młodym trudno mnie nazwać.

Książka do nabycia na stronie wydawnictwa Egmont Polska.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Avengers. Wejście feniksa. Tom 8 Jason Aaron Dale Keown

 I znowu Aaron pokazał, że nie ma pomysłów, że nie potrafi i że wciąż się  powtarza. Wziął fabułę, która była już tyle razy, że aż nie chce...