poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Loteria Shirley Jackson, Miles Hyman


/MARGINESY/


Wreszcie zapoznałem się z publikacją, a raczej jej adaptacją która wywołała niemałe zamieszanie, w roku w którym powstała. Niedługi tekst który z miejsca uznano za kontrowersyjny i prawie zakazano publikacji tegoż. Chodzi tu oczywiście o tytuł „Loteria” amerykańskiej pisarki Shirley Jackson. Chociaż zapoznałem, to może za dużo powiedziane, bowiem jest to „zaledwie powieść graficzna”.

O publikacji możemy przeczytać, że:
Małe, idylliczne amerykańskie miasteczko, w którym wszyscy znają się po imieniu. Każdego roku te imiona zapisywane są na kartkach i wkładane do drewnianego pudełka. Tylko jedno zostanie wylosowane, ale w tej loterii nikt nie chce być zwycięzcą...

I tyle. Jestem może nieczuły, nie rozumiem zamysłu autora, ale zupełnie nie pojmuję przesłania tego komiksu. Oszczędny w słowach, obrazy też jakoś nie przemawiają do mnie. Sama treść opowiadania jest znakomita, ale przekaz w formie „obrazków” zupełnie do mnie nie trafił. Wnuk pisarki adaptował to opowiadanie, jednak jego adaptacja jest po prostu nudna. Owszem okładka każe nam wierzyć że jest do arcydzieło. Ale – jeszcze raz zaznaczam – cały czas chodzi o tekst Jackson, nie o adaptację jej wnuka. Tak że podsumowując. Opowiadanie tak, komiks nie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Avengers. Wejście feniksa. Tom 8 Jason Aaron Dale Keown

 I znowu Aaron pokazał, że nie ma pomysłów, że nie potrafi i że wciąż się  powtarza. Wziął fabułę, która była już tyle razy, że aż nie chce...