wtorek, 6 listopada 2018

Cesarstwo popiołów Anthony Ryan




Draconis Memoria to seria książek Anthony’ego Rayan’a opowiadająca – w wielkim uproszczeniu o smoczej krwi, której właściwości są wprost nie do ocenienia. Upadały imperia i powstawały nowe, a smocza posoka była towarem który miał ogromne znaczenie. Ze względu na to, że jej zażywanie czyniły człowieka praktycznie niezwyciężonym. Nie wszyscy mogli korzystać z tego dobrodziejstwa. Ci szczęśliwcy zwani byli Błogosławionymi. Mało kto jednak wiedział, że potężne smocze rody chyliły się ku upadkowi, a jedynym ratunkiem było odnalezienie legendarnej smoczej rasy, żyjącej gdzieś w niezbadanych rejonach. Bohaterowie ruszają na poszukiwania tego cennego zwierzęcia, nie zdając sobie sprawy z tego, że obudzenie Białego Smoka spowoduje jedynie większe kłopoty, niż mogli sobie wyobrazić. Trzecie tom cyklu, wydany całkiem niedawno jako nowość nosi tytuł”Cesarstwo Popiołów”.

Z okładki tego tomu możemy się dowiedzieć że:
Armia Białego smoka na całym świecie zbiera krwawe żniwo. Po jej przejściu zostają zgliszcza. Od jej ostrzy zginęły tysiące niewinnych, a na tym z pewnością nie koniec. Tylko dawny drobny złodziejaszek Claydon Torcreek, znakomita tajna agentka Lizanne Lethridge i garstka ich przypadkowo dobranych sprzymierzeńców stoją pomiędzy furią Białego i końcem świata. Aby ocalić przyszłość, muszą zagłębić się w przeszłość i rozwikłać prastarą tajemnicę, która - być może - na dobre odwróci losy wojny. Wielkie armie spotkają się w licznych bitwach, a wiekowe sekrety zostaną ujawnione.

Słowem podsumowania. Bardzo się ucieszyłem, że wreszcie wydano wieńczący całość tom. Byłem podekscytowany tym spotkaniem z ulubionymi bohaterami i starałem się dawkować sobie treść, a rzadko mi się to zdarza. Być może większość nie uzna tego cyklu - za wydarzenie przynajmniej sezonu, jednak dla mnie jest to jeden z najlepszych i najciekawszych trylogii, jakie czytałem. Otrzymałem odpowiedzi na mnóstwo pytań, jednak pojawiło się mnóstwo innych. Myślę sobie że doskonałym pomysłem byłoby stworzenie pobocznego cyklu, który odpowie jeszcze bardziej na pojawiające się wątpliwości. Trochę szkoda żegnać się z takim bohaterami, ale myślę, że jeszcze nie raz wrócę do całej trylogii. Pozostaje mi polecić całość. Smoki zasługują na naszą uwagę...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Avengers. Wejście feniksa. Tom 8 Jason Aaron Dale Keown

 I znowu Aaron pokazał, że nie ma pomysłów, że nie potrafi i że wciąż się  powtarza. Wziął fabułę, która była już tyle razy, że aż nie chce...