niedziela, 6 grudnia 2020

Szóste dziecko J. D. Barker

 



/CZARNA OWCA/

J. D. Baker to światowej sławy pisarz znany mi przede wszystkim z interesującej powieści jaką jest „Drakul”. To także autor cyklu #4MK, a ja właśnie przeczytałem tom noszący tytuł „Szóste dziecko”.

O książce możemy przeczytać, że:

Detektywowi Samowi Porterowi słowa „Ojcze, wybacz mi” przywołują dawno zapomniane wspomnienia; celowo pogrzebaną przeszłość. Dla Ansona Bishopa stają się pomostem łączącym dzieciństwo z teraźniejszością i powodem do ujawnienia ukrytej od dawna prawdy. Kilka słów, zapisanych obok każdego ciała, łączy ofiary z nieuchwytnym mordercą, w tym samym momencie pozostawiającym po sobie trupy na przestrzeni całych Stanów Zjednoczonych. FBI wpada w panikę – tym bardziej że w jego szeregach szerzy się korupcja. Kiedy Anson Bishop, główny podejrzany w sprawie Zabójcy Czwartej Małpy, ujawni swoją historię, zmieni zupełnie nie tylko kierunek śledztwa, ale też życie wszystkich zaangażowanych.

Cykl ten zyskał międzynarodową sławę i czytelnicy na całym świecie wyczekiwali finału. Jest naprawdę świetnie. Intryga znakomita, wyraziste postaci, dynamiczna akcja nie pozwala nawet na jedną chwilę wytchnienia. 

Jedyny minus minimalnie związany z całą intrygą to tłumaczenie pewnych słów, wśród których prym wiedzie „detektywka” a to słowo każdy program zaznacza mi jako błąd.  Czy określenie „pani detektyw” jest aż tak złe? Kogoś poniosła poprawność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UnOrdinary. Tom 1 Uru-chan

 "Un Ordinary". Powieść graficzna. Taka kolejna próba przeniesienia mangowych schematów na grunt komiksów z innych krajów. Francuz...