czwartek, 18 kwietnia 2019

Ultimate Spider-Man Tom 3 Brian Michael Bendis, Mark Bagley




/EGMONT POLSKA/

Spiderman powstał w 1962 roku. Jego twórcą był oczywiście Stan Lee, który wraz z rysownikami stworzył postać, z którą mogli się identyfikować czytelnicy. Peter Parker bowiem, nie dość że był nastolatkiem, to dodatkowo – gdyby nie wypadek, niczym by się nie wyróżniał w tłumie. Oczywiście postać ta z miejsca zyskała uznanie i stała się w pewnym momencie najpopularniejszą wymyśloną osobą. A pewien magazyn umieścił Spidermana na piątym5 miejscu listy wszech czasów. Tyle tytułem wstępu, bowiem wiem po sobie, to że nie wszyscy wiedzą wszystko. A niektórzy komiksomaniacy zarzucają mi szczątkową, albo i żadną wiedzę na temat rozlicznych bohaterów. Mówi się trudno, a ja nadal od czasu do czasu sięgam po albumy które lubię, albo mam nadzieję że polubię. Ostatnio trafił w moje ręce trzeci tom zbiorczego wydania przygód Człowieka Pająka „Ultimate Spider – Man”.

O komiksie możemy dowiedzieć się że:

Pokonał Kravena. Pokonał Doktora Octopusa. Przetrwał nawet starcie z Zielonym Goblinem. Tymczasem mnóstwo kłopotów sprawia mu zwykły bandyta przebrany za… Spider-Mana. Tyle wystarczy, żeby zrujnować reputację Pająka, uczynić z niego wroga publicznego i… na zawsze odmienić jego życie. Po odnalezieniu przyjaciela z dzieciństwa, Eddiego Brocka, Peter odkrywa dawną tajemnicę ich ojców – czarny płyn mogący służyć za protoplazmatyczny kombinezon leczący choroby oraz zwiększający siłę i zwinność noszącej go osoby. Peter przypadkowo zostaje pokryty warstwą tej ciemnej substancji i staje się niemal niepokonany… Ale przyjdzie mu za to słono zapłacić! Zachęcam do lektury.



Podsumowując. Dawno nie czytałem komiksu, który podobałby mi się nie tylko swoją treścią, ale i „obrazkowo”. A to – jak wiadomo – najważniejsze w tego typu publikacjach. Jest zabawnie, jest ciekawie i jest wciągająco. Czego chcieć więcej? Jako, że zaczynałem od drugiego tomu, mam nadzieję że kiedyś zapoznam się i z tomem pierwszym. Po dwóch tomach, widzę że naprawdę warto i polecam tą serię wszystkim.

Do nabycia na stronie wydawnictwa Egmont Polska.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UnOrdinary. Tom 1 Uru-chan

 "Un Ordinary". Powieść graficzna. Taka kolejna próba przeniesienia mangowych schematów na grunt komiksów z innych krajów. Francuz...