poniedziałek, 15 marca 2021

Czarny Lampart, Czerwony Wilk Marlon James

 


PRZEDPREMIEROWO.

Druga powieść, a raczej druga którą przeczytałem -  pisarza, który zachwycił mnie swoją opowieścią „Krótka historia siedmiu zabójstw”. A kolejnym jego dziełem, z którym się zapoznałem, a raczej z fragmentami dzieła jest „Czarny lampart. Czerwony wilk”. 

Tropiciel jest myśliwym, znanym w trzynastu królestwach jako ten, który ma nos. I choć zawsze pracuje sam, ten jeden jedyny raz musi zrobić wyjątek. By odnaleźć zaginione dziecko, sprzymierza się z grupą podobnych sobie najemników. A są tam wszyscy: od wiedźmy, przez smutnego olbrzyma, aż do zmiennokształtnego Lamparta. Każde z nich jest śmiertelnie niebezpieczne. Każde z nich pilnie strzeże swoich tajemnic.

Podążając za zapachem dziecka, grupa przejdzie przez potężne miasta, groźne rzeki i zaklęte puszcze, na każdym kroku tropiona przez istoty, które pragną ich śmierci. Wątpliwości nie opuszczają Tropiciela ani przez chwilę. Kim jest tajemniczy chłopiec, którego muszą odnaleźć? Dlaczego tak wiele osób chce przerwać ich poszukiwania? I przede wszystkim – kto kłamie, a kto mówi prawdę?

Słowem podsumowania.

Jedna z tych książek  których się nie zapomina po przeczytaniu. Wspaniała opowieść dziejąca się w świecie w którym praktycznie wszystko jest możliwe, ale to nie znaczy że się zdarza . Oczywiście świetnie zarysowane postacie, interesujący świat, intrygi, potyczki,  mnóstwo odwołań do do mitologii, czyli to wszystko co czyni powieść interesującą. Jako że moja wersja jest wersją przedpremierową nie napiszę nic więcej. Nawet te fragmenty przypadły mi do gustu, tak że zapewne sięgnę po pełna wersję gdy już będzie dostępna.  Być może autora poniosła wyobraźnia co do opisywanych scen seksu, ale w żadnych stopniu nie umniejszyło  to mojego zachwytu nad resztą tego co przeczytałem. Polecam zatem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UnOrdinary. Tom 1 Uru-chan

 "Un Ordinary". Powieść graficzna. Taka kolejna próba przeniesienia mangowych schematów na grunt komiksów z innych krajów. Francuz...